Коли дивишся в фінансовий звіт Apple, то важко не помітити той факт, що більшу частину доходу компанії становить продаж iPhone. У Купертіно нічого не заперечують – так, смартфон є найважливішим продуктом компанії і вона це зрозуміла через кілька років після випуску.

Продаж ріс з кожним кварталом, народ вибудовувався в немислимі черги за новинкою, а в Apple все хапалися за голову і думали що ж робити, коли попит на iPhone все ж задовольниться. Звичайно, найдієвішим методом виявився той, який скоротив цикл використання смартфону до мінімуму. Ні, ми зараз говоримо зовсім не про фізичне зношення або втрати функціоналу через застаріле залізо. Багато хто до цих пір користуються «четвірками» і особливо не страждають.

Йдеться скоріше про сприйняття телефону покупцями. Саме заради цього компанія не так поспішає з усіма своїми напрацюваннями. Навіщо додавати 3D Touch в iPhone 6, якщо його можна притримати до наступної моделі і за цей час удосконалити? Подібний підхід складний і легкий одночасно. Легкий в тому, що, маючи запас ідей і можливість їх реалізації, компанія може розпланувати цикл виробництва на кілька років вперед. Складнощів відразу декілька: це і необхідність постійно «тримати» користувачів, переконуючи їх у вигодах використання нових технологій (погодься, відразу п'ять кілер-фич були б ефективнішими, ніж півтори), і постійний рух вперед, яке зобов'язує розвивати абсолютно нові технології, і конкуренти, які встигають «наздогнати »iPhone через обмеження кількості інновацій.

Проблема в тому, що за 9 років розвитку, Apple дала людям все, що потрібно або хочеться. Що ще можна додати в iPhone 6s? Індуктивну зарядку? Водонепроникність? Досить слабкі кілер-фичі і купити на них користувачів стає все складніше. Так, у разі чергового «перевинаходу iPhone» компанія знову стрибне вперед, але всі прекрасно розуміють, що Apple доросла до вершини ринку, а тут або пробивай його (як це свого часу зробив iPhone), або придушуй конкурентів. А це можна зробити тільки за допомогою сервісів.

Apple вибрала правильну тактику. Для того, щоб завоювати ринок, потрібно надати клієнту максимум зручності. Напрямок задав ще Джобс, але Тім Кук в минулому році зробив великий крок у цьому напрямку, запустивши Apple Music і Apple News, а також «прокачавши» стандартні замітки. Тепер в Купертіно заманюють всіх під своє крило не тільки залізом і дизайном, але і функціями. Раз вже простотою і зрозумілістю нікого не здивуєш (це було ще в першій iPhone OS), то потрібно робити ставку на сервіси. Але, от халепа, – їх недостатньо просто зробити, вони повинні бути кращими на ринку за всіма параметрами.

Болючим досвідом стала Apple Music. Кращий сервіс серед конкурентів (тут немає сенсу сперечатися) забуксував саме через погану реалізацію. На жаль для Apple клієнт вибирає саме той сервіс, який добре працює, а не той, у якого кращий функціонал на ринку, але користуватися ним неможливо.

В результаті Купертіно швидше допомогла Spotify набрати аудиторію, ніж завоювала свою. Так, у компанії вже є 13 мільйонів передплатників і до кінця першого року цифра явно доповзе до 15 мільйонів. Круто? Однозначно. Ось тільки могло бути більше.

Apple Pay, через складність реалізації, запускається повільніше, а тому і надійніше. В результаті, незважаючи на потуги конкурентів, яблучна система оплати вважається еталонною і не викликає ніякого невдоволення у користувачів.

Вирішальним словом Apple, за яким можна буде зробити висновок, чи зрозуміла компанія свої помилки, стане iOS 10. Сама цифра зобов'язує операційну систему показати щось унікальне, але хотілося б не гіпотетичних архікрутих фіч (хоча їх дуже хочеться), а, в першу чергу, стабільної, простої і зрозумілої роботи. За час «сумнівних» релізів (починаючи з iOS 7), Apple значно опустила планку, дозволивши Android впритул підібратися до себе. Досить це терпіти.

Пора повернути клієнтам впевненість в тому, що корпорація може все, бо вже зачекалися.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Поділитися

4-дюймовий iPhone 5se отримає дизайн, як у iPhone 6 і 6s

Якщо вірити недавно опублікованим в Мережі кресленнями, 4-дюймовий iPhone нового покоління який деякі ЗМІ називають iPhone 5se, зовні буде практичним таким же, як поточні моделі iPhone 6 / 6s. Представлені зображення імовірно є кресленнями майбутнього 4-дюймового iPhone 5se. Судячи з ним, дизайн пристрою практично повторює iPhone 2015 і 2014 років випуску. Схеми надані деяким Стівом Хеммерстоффером, […]

Google випустила додаток Uptime для спільного перегляду YouTube

Google представила новий додаток під назвою «Uptime» для спільного перегляду YouTube-роликів з друзями в режимі реального часу. Проект був розроблений в рамках програми-інкубатора Area 120, що проводиться в Google. Вона дає співробітникам можливість приділяти 20% робочого часу на тиждень своїм проектам. Зараз додаток доступний тільки в американському App Store, але розширить свою географію вже після […]

Новорічний 3G. Хто найпопулярніший оператор?

2016 рік – перший, коли можна під ялинкою ніхто не мріяв про 3G (крім абонентів Київстар у Харкові). Новий рік – найактивніший період користування телефоном. Дзвінки, смс, месенджери – а значить можна порівняти, як активно абоненти користуються інтернетом. Який нарешті 3G. Відразу скажу, я розумію, що ще не вся територія України покрита швидкісним інтернетом. На це […]