Шість незвичайних приводів для порівняння, які потрібно обговорити.

В сьогоднішній статті давайте порівняємо Tesla і Apple. Так, ідея здається провокаційною, адже виробник iPhone був і залишається однією з найуспішніших компаній всіх часів і народів. Та й Елон Маск, як не крути, до Стіва Джобса навіть віддалено не дотягує. Але щось спільне у брендів та їх ідейних надихателів точно є.

1. Орієнтир на преміум – ніякого ширвжитку

Незважаючи на представлення «недорогого» Model 3, Tesla була, є і залишається компанією, що виробляє преміум. Ніяких бюджетних рішень з купою компромісів. Це не Samsung, в модельній лінійці якого плутаються навіть досвідчені IT-журналісти, а Apple в автомобільному світі.

З цього приводу нещодавно відмінно висловився Еван Ню з The Motley Fool. Він упевнений, що подібно Apple Tesla зайняла невеликий верхній ціновий сегмент ринку і практично повністю витіснила з нього конкурентів.

Цікаво, як сильно зміниться ситуація, якщо Apple все-таки випустить електромобіль з надкушеним яблуком на кузові. Бути може, виробникам навіть не доведеться бути суперниками.

2. Велика роль керівника – не тільки презентація продуктів

В одному з інтерв'ю Маск зазначив, що витрачає на корпоративні потребності лише близько 20% робочого часу. Решту проводить в безпосередній розробці кожної окремої деталі і продукту цілком. З Тімом Куком його порівнювати в даному сенсі не можна, а ось з Джобсом – навіть дуже. Стів проводив в «майстерні» навіть більше часу.

Більше того, всі нові електромобілі Елон сам представляє зі сцени і розповідає про всі їх особливості та можливості – для авто-світу це справжня дивина.

3. Фанатизм і лояльність клієнтів – це справжній стиль життя

Apple дуже рідко випускала дійсно нові для індустрії продукти – принаймні, в останній час. Перші смартфони, планшети, «розумні» годинники і так далі – все це належить не її «перу». Тим не менш, вона завжди доводила тлумачні ідеї до максимальної готовності, і тільки після цього представляла їх користувачам.

Leica і Hasselblad в фото-всесвіту або Bang & Olufsen і Harman Kardon в музичному сузір'ї – точно так же Apple давно закріпила за собою місце ікони в світі користувальницької електроніки, а Tesla – в галактиці електромобілів.

iPhone – це вже не просто гаджет, а вхід в окремий клуб, бірка стилю життя. Такі ж відчуття від Tesla Roadster, Model S або Model X. Тому клієнти компаній відрізняються максимальною лояльністю і готові пробачити виробникам навіть найжорсткіші «косяки».

Плюс до всього, нічого кращого Apple і Tesla в їх напрямках поки не придумали, так же?

4. Маніакальний фокус на конкретному виробі – важливі навіть найдрібніші деталі

Напевно, всі знають історію з парканом з дитинства Стіва Джобса. Якщо ні, уважно перечитають його біографію від будь-якого популярного автора. Суть «байки»: навіть непринципові, на перший погляд, деталі кожного продукту повинні бути виконані максимально якісно. Їх навіть може бути не видно – це не має значення.

Джобс неодноразово практично зривав презентації новинок, коли щось потрібно було терміново переробити в останній момент. Благо, його завжди оточували круті фахівці, які справлялися в поставленим надзавданням.

У цьому Елон Маск дуже на нього схожий. Колись він зажадав замінити всі сонцезахисні козирки на Model S вже після того, як величезна партія електромобілів зійшла з конвеєра. Йому просто здалося, що пропросрочка не повинна бути видна користувачам.

5. Глибока інтеграція «залізної» складової і програмної

Чому продукти Apple працюють набагато краще конкурентів, навіть при куди більш слабших технічних характеристиках? В даному випадку справа не в цифрах, а в горезвісній оптимізації – результат розробки софту під конкретне «залізо» або навпаки.

Точно така ж ситуація і з Tesla. Просто задумайтеся, за допомогою програмного забезпечення виробник може додати або прибрати з електромобіля функцію автопілоту. Коментарі тут зайві.

6. Стратегія роздрібної реалізації – автомобільні виробники не згодні

Великі автомобільні виробники намагаються винести точки роздрібної реалізації в приміську зону – принаймні, в західних країнах. Вони впевнені, що потенційний покупець повинен приїхати з конкретною метою, порівняти запропоновані варіанти і зробити вибір.

Tesla неофіційно, але дотримується стратегії Apple з цього питання. Вона має в своєму розпорядженні магазини в зоні пішої доступності, щоб будь-який бажаючий міг зайти подивитися на новинки компанії навіть просто під час звичайної прогулянки. І це чудово.

А хто не хоче стати легендою ?!

Звичайно, сьогодні Tesla дуже сильно не дотягує до Apple за всіма показниками, і навряд чи колись зможе досягти таких же вершин. І Елон Маск ніколи не стане другим Стівом Джобсом – це безумовний факт. Проте, в ідеології компаній є очевидні подібності, які немає сенсу заперечувати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Поділитися

Швейцарська TAG Heuer завтра представить «розумні» годинники на Android Wear 2.0

На початку року стало відомо, що швейцарський годинниковий бренд TAG Heuer готує до анонсу нові «розумні» годинники під управлінням Android Wear 2.0. Презентація новинки відбудеться найближчим часом. На Twitter-сторінці Tag Heuer з’явився тизер, що натякає на анонс нових «розумних» годинників. Показ моделі відбудеться у вівторок, 14 березня. Платформа Android Wear 2.0 офіційно дебютувала в минулому […]

Як Apple Watch Series 2 видаляють воду з динаміка

У порівнянні з виходом iPhone 7 і 7 Plus поява на ринку другої версії годинників Apple Watch не викликала особливого ажіотажу. Проте, годинникам, які отримали назву Series 2, є чим похвалитися. Однією з головних фішок Apple Watch Series 2 став посилений захист від води, завдяки якому годинники витримують занурення на глибину до 50 метрів без всяких […]

Різдвяна реклама Apple виконана в кращих традиціях компанії

Вже через місяць Сполучені Штати Америки відмічатимуть Різдво. У більшості населення це свято асоціюється з теплими родинними стосунками, любов’ю і, звісно, подарунками. Як кажуть менеджери, реклама подарунків, які даруються на посвідчення любові, також повинна бути виконана із неменшою любов’ю. І хоча деякі спеціалісти дотримуються думки, що у попередні роки різдвяна реклама Apple була більш зворушливою, […]