Шість незвичайних приводів для порівняння, які потрібно обговорити.

В сьогоднішній статті давайте порівняємо Tesla і Apple. Так, ідея здається провокаційною, адже виробник iPhone був і залишається однією з найуспішніших компаній всіх часів і народів. Та й Елон Маск, як не крути, до Стіва Джобса навіть віддалено не дотягує. Але щось спільне у брендів та їх ідейних надихателів точно є.

1. Орієнтир на преміум – ніякого ширвжитку

Незважаючи на представлення «недорогого» Model 3, Tesla була, є і залишається компанією, що виробляє преміум. Ніяких бюджетних рішень з купою компромісів. Це не Samsung, в модельній лінійці якого плутаються навіть досвідчені IT-журналісти, а Apple в автомобільному світі.

З цього приводу нещодавно відмінно висловився Еван Ню з The Motley Fool. Він упевнений, що подібно Apple Tesla зайняла невеликий верхній ціновий сегмент ринку і практично повністю витіснила з нього конкурентів.

Цікаво, як сильно зміниться ситуація, якщо Apple все-таки випустить електромобіль з надкушеним яблуком на кузові. Бути може, виробникам навіть не доведеться бути суперниками.

2. Велика роль керівника – не тільки презентація продуктів

В одному з інтерв'ю Маск зазначив, що витрачає на корпоративні потребності лише близько 20% робочого часу. Решту проводить в безпосередній розробці кожної окремої деталі і продукту цілком. З Тімом Куком його порівнювати в даному сенсі не можна, а ось з Джобсом – навіть дуже. Стів проводив в «майстерні» навіть більше часу.

Більше того, всі нові електромобілі Елон сам представляє зі сцени і розповідає про всі їх особливості та можливості – для авто-світу це справжня дивина.

3. Фанатизм і лояльність клієнтів – це справжній стиль життя

Apple дуже рідко випускала дійсно нові для індустрії продукти – принаймні, в останній час. Перші смартфони, планшети, «розумні» годинники і так далі – все це належить не її «перу». Тим не менш, вона завжди доводила тлумачні ідеї до максимальної готовності, і тільки після цього представляла їх користувачам.

Leica і Hasselblad в фото-всесвіту або Bang & Olufsen і Harman Kardon в музичному сузір'ї – точно так же Apple давно закріпила за собою місце ікони в світі користувальницької електроніки, а Tesla – в галактиці електромобілів.

iPhone – це вже не просто гаджет, а вхід в окремий клуб, бірка стилю життя. Такі ж відчуття від Tesla Roadster, Model S або Model X. Тому клієнти компаній відрізняються максимальною лояльністю і готові пробачити виробникам навіть найжорсткіші «косяки».

Плюс до всього, нічого кращого Apple і Tesla в їх напрямках поки не придумали, так же?

4. Маніакальний фокус на конкретному виробі – важливі навіть найдрібніші деталі

Напевно, всі знають історію з парканом з дитинства Стіва Джобса. Якщо ні, уважно перечитають його біографію від будь-якого популярного автора. Суть «байки»: навіть непринципові, на перший погляд, деталі кожного продукту повинні бути виконані максимально якісно. Їх навіть може бути не видно – це не має значення.

Джобс неодноразово практично зривав презентації новинок, коли щось потрібно було терміново переробити в останній момент. Благо, його завжди оточували круті фахівці, які справлялися в поставленим надзавданням.

У цьому Елон Маск дуже на нього схожий. Колись він зажадав замінити всі сонцезахисні козирки на Model S вже після того, як величезна партія електромобілів зійшла з конвеєра. Йому просто здалося, що пропросрочка не повинна бути видна користувачам.

5. Глибока інтеграція «залізної» складової і програмної

Чому продукти Apple працюють набагато краще конкурентів, навіть при куди більш слабших технічних характеристиках? В даному випадку справа не в цифрах, а в горезвісній оптимізації – результат розробки софту під конкретне «залізо» або навпаки.

Точно така ж ситуація і з Tesla. Просто задумайтеся, за допомогою програмного забезпечення виробник може додати або прибрати з електромобіля функцію автопілоту. Коментарі тут зайві.

6. Стратегія роздрібної реалізації – автомобільні виробники не згодні

Великі автомобільні виробники намагаються винести точки роздрібної реалізації в приміську зону – принаймні, в західних країнах. Вони впевнені, що потенційний покупець повинен приїхати з конкретною метою, порівняти запропоновані варіанти і зробити вибір.

Tesla неофіційно, але дотримується стратегії Apple з цього питання. Вона має в своєму розпорядженні магазини в зоні пішої доступності, щоб будь-який бажаючий міг зайти подивитися на новинки компанії навіть просто під час звичайної прогулянки. І це чудово.

А хто не хоче стати легендою ?!

Звичайно, сьогодні Tesla дуже сильно не дотягує до Apple за всіма показниками, і навряд чи колись зможе досягти таких же вершин. І Елон Маск ніколи не стане другим Стівом Джобсом – це безумовний факт. Проте, в ідеології компаній є очевидні подібності, які немає сенсу заперечувати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Поділитися

Apple отримала пов’язані з авто домени

Історія проекту «Титан», який Apple успішно тримає в секреті, поповнилася новими подробицями. У грудні компанія скористалася послугами реєстратора MarkMonitor Inc., який закріпив за Apple 3 домена, пов’язаних з автомобілями: apple.car, apple.cars і apple.auto. Хоча з моменту реєстрації пройшов місяць, домени на даний момент ще не активували. З деякою часткою ймовірності можна припустити, що домени призначаються […]

Хакери показали Samsung Galaxy Note8

Вже зовсім скоро відбудеться анонс флагманського Samsung Galaxy Note 8: новинку планують представити в ході презентації, яка пройде 23 серпня. А поки всі обговорюють дизайн нового айфона, хакери не сидять на місці. Тепер вони виклали «живі» фотографії безрамкового Galaxy Note8. Дизайн пристрою: подвійна камера, гладкі краї, відсутність рамок. Очікується, що Samsung Galaxy Note8 отримає 6,3-дюймовий екран, підтримку […]

У Twitter скоро можна буде відправляти тексти на 10000 знаків

Ви втомилися від коротких, лаконічних твітів? Вам набридло скорочувати слова і жертвувати пробілами, щоб умістити всю свою думку? Хм, припущу, що ні. Але якщо все ж так, то скоро твіттер порадує вас. За повідомленнями осіб, наближених до компанії (інформацію «злив» портал Re code), вже наприкінці березня планується відмовитися від ліміту в 140 символів на твіт.За […]