Вперше iTunes дебютував в січні 2001 року, проте обзавівся музичним каталогом лише два роки по тому. У день запуску Стів Джобс не скупився на вираження, називаючи iTunes Music Store революцією в цифровій музиці. У 2013 магазин продав 25-мільярдну пісню. Що ще, крім масштабів, змінилося в найбільшому музичному каталозі планети через роки?

Неможливо відповісти на це питання, уникнувши біографічного опису самого «тунця». Саме така назва закріпилася за головним десктопним інструментом для роботи з iOS-пристроями. На подив, зовнішній вигляд програми не зазнав істотних змін. З поправкою на актуальну мову дизайну, основні елементи не змінили свого положення і орієнтуватися в оригінальній версії можна без особливих зусиль. Поки думаєте що це: консерватизм чи продуманий дизайн, – подивіться ту саму презентацію 2001 року, на ній публіці показали ще й PowerBook G4 Titanium – дідуся сучасних «Прошок».

Іконка теж зберегла ключову деталь – нотний знак. А ось з цифровим диском довелося попрощатися, він поступився місцем абстрактному колу з градієнтом. Ентузіасти навіть підготували таймлайн з усіма іконками iTunes, її детальну еволюцію можна подивитися тут.

 

Спочатку програма була сумісна тільки з MAC OS 9, але вже в жовтні 2001 у iTunes з'явилася підтримка OS X. Для Windows XP те, що Стів Джобс назвав «склянкою крижаної води в раю», портували лише в 2005 році, про що стало відомо на конференції Macworld разом з презентацією нового iPod Shuffle.

Але як щодо музики? Адже саме Music Store відсвяткував позавчора свою тринадцяту річницю. На старті електронний магазин пропонував 200 тисяч пісень, і за перший тиждень Apple вдалося реалізувати мільйон електронних копій. Це простимулювало продаж iPod – до червня Apple змогла продати мільйон плеєрів. Зараз ці цифри звучать несерйозно, але за перший місяць продажу, в 2001 році, яблучна компанія продала всього 25 000 айподов. Нині загальний продаж оцінюють приблизно в 400 мільйонів. Статистично, у всьому світі доводиться один плеєр на 19 осіб.

Сумарні доходи Apple від сервісів в другому фінансовому кварталі склали $ 5.991 млрд, що склало 11,85% всієї виручки. Детальніше фінансову статистику Apple, як завжди, не розкриває, проте можна дещо передбачити. Нині iTunes Music Store передає головну роль своєму спадкоємцеві – Apple Music. Стрімінговий сервіс подолав позначку в 13 млн передплатників, а це практично половина призначеної для користувача бази Spotify – всього через 11 місяців після релізу.

Втім, не будемо забувати, що в iTunes Store зараз є і фільми. Вони стали доступні в шостій версії iTunes, першими партнерами стали Pixar і Disney. Також в 2005 викотили дві тисячі відео-кліпів, за ціною в $2 за штуку. Далі, з новими оновленнями, з'явилися обкладинки Cover Flow і система рекомендацій Genius – обидві виявилися дуже вдалими, їх тепло сприйняли фанати.

Складно назвати позавчорашню дату просто річницею випуску iTunes Music Store. Очевидно, що разом з релізом революційного способу покупки музики, Apple представила щось більше. А ще, лібералізувала ставлення людей до витрати грошей в мережі. Тепер ідея купувати легальні альбоми та фільми не викликає ні у кого забобонного жаху. Дякую за новий цифровий світ, Apple!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Поділитися

3 продукти Apple, якими найбільше пишається Тім Кук

55-річний Тім Кук очолив Apple близько п'яти років тому незадовго до кончини її легендарного співзасновника Стіва Джобса. До приходу на пост генерального директора Кука практично не знали за межами компанії і мало хто очікував, що він обійме головну посаду в Apple. На посаді керівника корпорації Кук завжди вшановує пам'ять Джобса і його спадщину, проте чинить […]

GAMES. Кухонная лихорадка: по ту сторону барной стойки

Кто из нас не мечтал об открытии собственной кофейни? А кто мечтал о том, чтобы открыть сразу пиццерию, пекарню, фастфуд-кафе и рыбный ресторан? Такая возможность предоставляется игрокам «Кухонной лихорадки» – не очень нового, но очень крутого приложения в App Store. Перед пользователем – небольшой городок, требующий превращения его в процветающий мегаполис посредством открытия многочисленных ресторанов. […]

Инвесторами Apple являются сенаторы США

Для инновационного развития каждой компании необходимы инвестиции, даже компании с самой высокой рыночной капитализацией. Сегодня в Сети появилась информация о «непростых» инвесторах Apple, говоря точнее, о членах Конгресса США. Данным с читателями поделился беспартийный источник – исследовательская организация города Беркли (Калифорния) MapLight. Согласно опубликованной таблице, 48 сенаторов и членов их семей являются держателями акций компании из […]